Успение Пресвятой БогородицыУспение Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии — один из важнейших Богородичных праздников. Отмечается Русской Православной Церковью один день — 28 августа. Успением называют этот праздник, так как обычная человеческая смерть не коснулась Благодатной.

Треба Онлайн

После Распятия Иисуса Христа и спасения Им рода человеческого, Пресвятая Богородица осталась на попечение апостола Иоанна Богослова по словам Спасителя: «Увидев матерь и ученика тут стоящего, которого любил, говорит Матери Своей: Жено! Се, сын твой. Потом говорит ученику: се, Матерь твоя! И с этого времени ученик сей взял Ее к себе» (Ин 19:26-27). После распятия Христова Богородица вместе с учениками Сына своего пребывала в молитве и посте. В день Сошествия Святого Духа на апостолов (Пятидесятницу) она тоже получила дар Святого Духа. В то время царь иудейский Ирод подверг христиан жесточайшему гонению, и Иоанн, желая уберечь Пречистую, увёл Богородицу в Эфес, в дом своих родителей.

молитва богородицы на горе ЕлеонскойСпустя долгие годы после Евангельских событий во время молитвы на горе Елеонской – месте Вознесения Христа – пред Пречистой предстал архангел Гавриил, возвестив, что через три дня окончится Её земная жизнь, и Господь возьмёт Её к Себе. Перед кончиной своей Пресвятая Дева Мария хотела увидеть всех апостолов, которые к тому времени разошлись по разным местам проповедовать христианскую веру. Несмотря на это, желание Богородицы исполнилось: Святой Дух чудесным образом собрал апостолов у ложа Пресвятой Богородицы, на котором Она молилась и ожидала Своей кончины. Сам Спаситель в окружении ангелов сошёл к Ней, чтобы забрать Её душу с Собой.

Пресвятая Богородица обратилась ко Господу с благодарственной молитвой и просила благословить всех почитающих Ее память. Она также проявила огромное смирение: достигнув святости, с которой не сравнится ни один человек, будучи Честнейшей Херувим и Славнейшей без сравнения Серафим, Она молила Сына Своего защитить Ее от темной сатанинской силы и от мытарств, которые проходит после смерти каждая душа. Увидевшись с апостолами, Богоматерь радостно предала Свою душу в руки Господа, и тотчас раздалось ангельское пение.

Успение богородицыПосле кончины гроб с телом Пречистой Девы был отнесен апостолами в Гефсиманию и там захоронен в пещере, вход которой завалили камнем. После похорон апостолы еще три дня оставались у пещеры и молились. Опоздавший к погребению апостол Фома был так опечален тем, что не успел поклониться праху Богородицы, что апостолы позволили открыть вход в пещеру и могилу, чтобы он мог поклониться святым останкам. Открыв гроб, они обнаружили, что там нет тела Богородицы, и таким образом убедились в Ее чудесном телесном вознесении на Небо. Вечером того же дня собравшимся на ужин апостолам явилась Сама Матерь Божия и сказала: “Радуйтесь! Я с вами – во все дни”.

Кончину Богородицы Церковь называет Успением, а не смертью, потому обычная человеческая смерть, когда тело возвращается в землю, а дух – Богу, не коснулась Благодатной. «Побеждены законы природы в Тебе, Дева Чистая, – воспевает Святая Церковь в тропаре праздника, – в рождении сохраняется девство, и со смертию сочетается жизнь: пребывая по рождении Девою и по смерти Живою, Ты спасаешь всегда, Богородица, наследие Твое».

Успенский пост

успенский постПраздник Успения Богоматери посвящен воспоминанию о её смерти. Богородица, за три дня до своей смерти, держала себя в строгом посту, ограничиваясь полностью от пищи. Во время Успенского поста православные христиане повторяют подвиг поста святой Девы Марии.

Дата начала Успенского поста не переходящая и всегда приходится на 14 августа. Успенский пост длится две недели — по 27 августа и предваряет праздник Успения Богородицы. Он считается таким же строгим, как и Великий — на протяжении всего поста нельзя есть мясо, молочные продукты и морепродукты. Лишь 19 августа разрешается есть рыбу — в день Преображения Господня.

Медовый и яблочный спас

Спас На летний Успенский пост приходятся два праздника: Медовый и Яблочный спас. Так эти дни называются в простонародье. В церковном календаре они имеют иное название — Происхождение (изнесение) Честных Древ Животворящего Креста Господня и Преображение Господне.

Первый праздник знаменуется датой начала Успенского поста — 14 августа. В этот день Церковью вспоминается сражение князя Андрея Боголюбского с волжскими булгарами. Благоверный князь вознес к Богу свои молитвы о помощи в бою. Битва, обреченная на поражение, закончилась победой русских войск. Во время этого сражения случились знамения от икон Спасителя, Пресвятой Богородицы и святого Креста. Слово «происхождение» дополняется «изнесением» и значит торжественную церемонию или крестный ход. Так же, по традиции в этот день на Руси освящали мед — отсюда пошло название «медовый спас».

Преображение Господне — один из двунадесятых праздников, связанных с событиями из жизни Христа. В этот день, как описывают евангелисты, Господь преобразился — зашел на гору с некоторыми из своих учеников, где от всей фигуры Его лился яркий свет: лицо Его засияло, а одежды стали белыми.

На сайте Треба Онлайн Вы можете подать записки к празднику Преображения Господня в:

Этот день, 19 августа — пора созревания яблок и винограда. Именно эти фрукты приносят освещать в храм на Преображение Господне с благодарностью за урожай.

Молитвы на Успение

Тропарь

В рождестве девство сохранила eси, во успении мира не оставила eси, Богородице, преставилася eси к Животу, Мати сущи Живота: и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша.

Мо­литва на Успение Пре­свя­той Бо­го­роди­цы

О Пре­свя­та́я Бо­го­ро́ди­це Де́во, Вла­ды́чи­це, вы́шшая А́нгел и Ар­ха́нгел и всея́ тва́ри Чест­не́йшая, а́нгель­ское ве­ли́кое удив­ле́ние, про­ро́чес­кая вы­со́кая про́по­ведь, апо́столь­ская прес­ла́вная по­хва­ло́, свя­ти́те­лей из­ря́дное укра­ше́ние, му́че­ни­ков кре́пкое утвер­жде́ние, и́но­ков спа­си́тель­ное на­став­ле́ние, по́стни­ков не­из­не­мо­га́ющее воз­дер­жа́ние, де́вству­ю­щих чисто­то́ и сла́во, ма­те­ре́й ти́хое ве­се́лие, мла­де́нцев му́дро­сте и на­ка­за́ние, вдо­ви́ц и си́рых Кор­ми́тель­ни­це, на­ги́х одея́ние, бо­ля́щих зд­ра́вие, пле́нни­ков из­бав­ле́ние, по мо́рю пла́ва­ю­щих ти­ши­но́, обу­ре­ва́емых не­бу́рное при­ста́ни­ще, блуж­да́ющих не­тру́дная На­ста́вни­це, пу­те­ше́ству­ю­щих ле́гкое про­хож­де́ние, труж­да́ющих­ся бла­го́е по­ко́ище, в бе­да́х су́щих ско́рая За­сту́пни­це, оби́ди­мых По­к­ро́ве и при­бе́жи­ще, не­на­де́ющих­ся на­де́яние, тре́бу­ю­щих По­мо́щни­це, пе­ча́льных при́сное уте­ше́ние, не­на­ви́ди­мых лю­бо́вное сми­ре́ние, гре́шни­ков спа­се́ние и к Бо́гу при­свое́ние, пра­во­ве́рных всех тве́рдое ограж­де́ние, не­по­бе­ди́мое по­мо­же́ние и за­ступ­ле́ние! То­бо́ю нам, Вла­ды́чи­це, Не­ви́ди­мый ви́дим бысть, и Те­бе́ моль­бу́ при­но́сим, Гос­по­же́, гре́шнии ра­би́ Твои́: О Пре­ми́ло­сти­вая и Пре­чу́дная Све́та у́мна­го Ца­ри́це, ро́жд­шая Ца­ря́ Хри­ста́, Бо́га на́ше­го, Жи­во­да́вца всех, от не­бе́сных сла́ви­мая и от зем­ны́х хва­ли́мая, а́нгель­ский уме́, све­то­за́рная звез­до́, свя­ты́х Пре­свя­те́йшая, Вла­ды́чи­це всех тва́рей, Бо­го­ле́пная Де­ви́це, Не­скве́рная Не­ве́сто, па­ла́то Ду́ха Пре­свя­та́го, о́гнен­ный Пре­сто́ле Не­ви́ди­ма­го Ца­ря́, не­бе́сный ки­во́те, но­си́ло Сло́ва Бо́жия, ог­не­об­ра́зная ко­лес­ни́це, по­ко́ище Жи­ва́го Бо́га, не­из­ре­че́нное со­став­ле́ние пло́ти Хри­сто́вы, гнез­до́ Ор­ла́ Не­бе́сна­го, Го́рли­це Бо­гог­ла́сная, Го­лу­би́це кро́ткая, ти́хая и не­зло́би­вая, Ма́ти ча­до­лю­би́вая, ми́ло­стей бе́зд­но, раз­вер­га́ющая ту́чу гне­ва Бо́жия, не­из­ме­ри́мая глу­би­но́, не­из­ре­че́нная та́йно, не­све́до­мое чу́до, нерукот­во­ре́нная Це́ркве Еди́на­го Ца­ря́ всех век, бла­го­уха́нное ка­ди́ло, чест­на́я баг­ря­ни́це, Бо­гот­ка́нная пор­фи́ро, ду­ше́вный раю́, жи­во­но́сна­го са́да о́трас­ле, цве́те пре­к­ра́сный, про­цве́тший нам не­бе́сное ве­се́лие, гро́зде спа­се́ния на́ше­го, ча́ше Ца­ря́ Не­бе́сна­го, в ней­же рас­тво­ри́ся от Ду́ха Свя­та́го ви­но́ не­ис­чер­па́емыя бла­го­да́ти, Хо­да́та­и­це за­ко́на, за­ча́ло и́стин­ныя ве́ры Хри­сто́вы не­по­ко­ле­би́мый сто́лпе, ме­чу́ я́ро­сти Бо́жия на бо­го­про­ти́вных, бе­со́в устра­ше́ние, во бра́нех по­беж­де́ние, хри­стиа́н всех не­ло́жная Хра­ни́тель­ни­це и ми́ра все­го́ из­ве́стное спа­се́ние! О Все­ми́ло­сти­вая Гос­по­же́, Де́во Вла­ды́чи­це, Бо­го­ро́ди­це, услы́ши нас, мо­ля́щих­ся Те­бе́, и яви́ ми́лость Твою́ на лю́­дех Твои́х, мо­ли́ Сы́на Сво­е­го́ из­ба­ви­ти­ся нам от вся́ка­го зла и со­хра­ни́ оби́тель на́шу и вся́ку оби́тель, и град, и стра­ну́ ве́рных, и лю́ди, бла­го­че́стно при­бе­га́ющия и при­зы­ва́ющия и́мя Твое́ свя­то́е, от вся́кия на­па́сти, гу­би́тель­ства, гла́да, тру́са, по­то́па, ог­ня́, ме­ча́, на­ше́ствия ино­пле­ме́нни­ков и меж­до­усо́бныя бра́ни, от вся́кия бо­ле́зни и вся́ка­го об­стоя́ния, да ни ра́на­ми, ни пре­ще́ни­ем, ни мо́ром, ни вся́ким пра́вед­ным гне́вом Бо́жи­им ума́лят­ся ра­би́ Твои́. Но со­блю­да́й и спа­са́й ми́ло­стию Свое́ю, Гос­по­же́, за ны мо­ля́щи­ся, и по­ле́зное бла­го­рас­тво­ре́ние воз­ду́ха во вре́ме­ни пло́дна­го при­но­ше́ния нам да́руй. Об­лег­чи́, воз­ста́ви и по­ми́луй, Пре­ми́ло­сти­вая Вла­ды́чи­це, Бо­го­ро́ди­це пре­пе́тая, во вся́кой бе­де́ и нуж­де́ су́щия. По­мя­ни́ ра­бы́ Твоя́ и не пре́зри слез и воз­ды­ха́ния на́ше­го, и об­но­ви́ нас бла́го­стию Сво­ея́ ми́ло­сти, да со бла­го­да­ре́ни­ем уте­ша́ем­ся, об­ре́тше Тя По­мо́щни­цу. Уми­ло­се́рди­ся, Гос­по­же́ Пре­чи́стая, на не­мощ­ны́я лю́ди Твоя́, На­де́ждо на́ша. Раз­се́ян­ныя со­бе­ри́, за­блу́дшия на путь пра́вый на­ста́ви, от­па́дшия от бла­го­че­сти́выя оте́чес­кия ве́ры па́ки воз­вра­ти́, ста́рость под­дер­жи́, ю́ныя вра­зу­ми́, мла­де́нцы вос­пи­та́й и прос­ла́ви сла́вя­щия Тя, из­ря́днее же — Це́рковь Сы́на Тво­е­го́ соб­люди́ и со­хра­ни́ в дол­го­ту́ дний. О Ми́ло­сти­вая и Пре­ми́ло­сти­вая Ца­ри́це Не­бе­се́ и зем­ли́, Бо­го­ро́ди­це Прис­но­де́во! Хо­да́тай­ством Твои́м по­ми́луй стра­ну́ на́шу и во́ин­ство ея́ и вся пра­вос­ла́вныя хри­стиа́ны, со­хра­ня́ющи их под кро́вом ми́ло­сти Тво­ея́, ри́зою Твое́ю чест­но́ю за­щи­ти́ и мо­ли́ из Те­бе́ вопло́щша­го­ся без се́ме­не Хри­ста́, Бо́га на́ше­го, да пре­поя́шет ны свы́ше си́лою на вся ви́ди­мыя и не­ви́ди­мыя вра­ги́ на́ша. Спа­си́ же и по­ми́луй, Гос­по­же́, Ве­ли́ка­го Гос­по­ди́на и От­ца́ на́ше­го (имя), Свя­те́йше­го Пат­риа́рха Моско́вско­го и всея́ Ру­си́, прео­свя­ще́нныя мит­ро­по­ли́ты, ар­хи­епи́ско­пы и епи́ско­пы пра­вос­ла́вныя, ие­ре́и же и диа́ко­ны и весь при́­чет цер­ко́вный, и весь мо­на́ше­ский чин, и вся пра­во­ве́рныя лю́ди, по­кло­ня́ющи­я­ся и мо­ля́щи­я­ся пред чест­но́ю Твое́ю ико́ною. При́зри на всех нас при­з­ре́ни­ем ми́ло­стив­на­го Тво­е­го́ за­ступ­ле́ния, воз­дви́гни нас из глу­би­ны́ гре­хо́вныя и про­све­ти́ о́чи сер­де́чныя ко зре́нию спа­се́ния, ми́ло­сти­ва нам бу́ди зде и на Стра́шнем Су­де́ Сы́на Тво­е­го́ о нас умо­ли́, пре­ста́вль­ши­я­ся во бла­го­че́стии от жи­тия́ се­го́ ра­бы́ Твоя́ в ве́чней жи́зни со А́нге­лы и Ар­ха́нге­лы и со все́ми свя­ты́ми при­чти́, да одес­ну́ю Сы́на Тво­е­го́ Бо́га пред­ста́нут, и мо­ли́твою Твое́ю спо­до́би вся пра­вос­ла́вныя хри­стиа́ны со Хри­сто́м жи́ти и ра́до­сти а́нгель­ския в Не­бе́сных се­ле́ни­их на­сла­жда́ти­ся. Ты бо еси́, Гос­по­же́, сла́ва Не­бе́сных и упо­ва́ние зем­ны́х, Ты на́ша На­де́жда и За­сту́пни­ца всех при­те­ка́ющих к Те­бе́ и Тво­ея́ свя­ты́я по́мо­щи про­ся́щих. Ты Мо­ле́бни­ца на́ша те́плая к Сы́ну Тво­е­му́ и Бо́гу на́ше­му. Твоя́ Ма́тер­няя мо­ли́тва мно́го мо́жет на умо­ле́ние Вла­ды́ки, и Твои́м пред­ста́тель­ством ко Пре­сто́лу бла­го­да́ти Пре­свя­ты́х и Жи­во­тво­ря́щих Его́ Та́ин при­сту­па́ти дер­за́ем, а́ще и не­до­сто́йнии. Те́мже все­чест­ны́й о́браз Твой и ру­ко́ю Твое́ю дер­жи́ма­го Все­дер­жи́те­ля ви́дя­ще на ико­не, ра́ду­ем­ся, гре́шнии, со уми­ле́ни­ем при­па́да­ю­ще, и лю­бо́вию сей це­лу́ем, ча́юще, Гос­по­же́, Твои́ми свя­ты́ми Бо­го­прия́тны­ми мо­ли́тва­ми дой­ти́ Не­бе́сныя без­ко­не́чныя жи́зни и не­по­сты́дно ста́ти в день су́дный одес­ну́ю Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га на́ше­го, сла́вя­ще Его́ ку́пно со Без­на­ча́льным От­це́м и Пре­свя­тым, Бла­ги́м, Жи­во­тво­ря́щим и Еди­но­су́щным Ду́хом, во ве́ки ве­ко́в. Ами́нь.

КАНОН ПЕРВЫЙ УСПЕНИЮ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

глас 1
Песнь 1
Ирмос: Преукрашенная Божественною славою, священная и славная, Дево, память Твоя вся собра к веселию верныя, начинающей Мариаме, с лики и тимпаны, Твоему поющия Единородному: славно яко прославися.

Да провождают невещественнии чинове небошественное в Сион Божественное тело Твое, внезапу же стекшеся апостол множество от конец, Богородице, Тебе предсташа абие, с нимиже, Чистая, Твою честную, Дево, память славим.

Победныя почести взяла еси на естество, Чистая, Бога рождши, обаче же, подобящися Творцу Твоему и Сыну, паче естества повинуешися естественным законом. Темже умерши, с Сыном востаеши, вечнующи.

Песнь 3
Ирмос: Содетельная и содержительная всех Божия Мудросте и Сило, непреклонну, недвижиму Церковь утверди, Христе, един бо еси Свят, во святых почиваяй.

Жену Тя мертвенну, но паче естества и Матерь Божию видевше, Всенепорочная, славнии апостоли ужасно прикасахуся руками славою облистающей, яко богоприятное Селение видяще.

Постиже руце досадительныя дерзаго, усечением суд нанес, Богу сохраньшу честь одушевленному Кивоту, славою Божества, в Немже Слово плоть бысть.

Седален
Блажим Тя, вси роди, Богородице Дево, в Тя бо Невместимый Христос Бог наш вместитися благоволи. Блажени есмы и мы, предстательство Тя имуще: день бо и нощь молишися о нас и роди христианстии Твоими молитвами утверждаются. Тем, воспевающе, вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Песнь 4
Ирмос: Речи пророков и гадания воплощение проявиша от Девы Твое, Христе: сияние блистания Твоего во свет языков изыдет, и возгласит Тебе бездна с веселием: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Видите, людие, и чудитеся: Гора бо святая и явственная Богу в Небесныя обители превышше вземлется, Небо земное в Небесное и нетленное селение вселяемо.

Жизни присносущныя и лучшия смерть Твоя бысть прехождение, Чистая, от привременныя к Божественней воистину и непреходимей преставляя Тя, Чистая, в веселии Сына зрети Твоего и Господа.

Взяшася двери Небесныя, и Ангели воспеша, и прият Христос девства Своея Матере сосуд; Херувими подъяша Тя с веселием, Серафими же славят, радующеся.

Песнь 5
Ирмос: Божию и неизреченную доброту добродетелей Твоих, Христе, исповем: от Присносущныя бо Славы Соприсносущное и Ипостасное возсиявый Сияние, из девственныя утробы сущим во тьме и сени воплощся, возсиял еси Солнце.

Яко на облаце, Дево, апостольский лик носимь, к Сиону от конец служити Тебе, Облаку легкому, собирашеся: от Неяже Вышний Бог сущим во тьме и сени Праведное возсия Солнце.

Труб богоприятнии языцы богословных мужей благогласнейше Богородице вопияху, исходную возглашающе песнь Духом: радуйся, нетленный Источниче Божия живоначальнаго и спасительнаго всем воплощения.

Песнь 6
Ирмос: Морский пучинородный китов внутренний огнь — тридневнаго Твоего погребения проображение, егоже Иона пророк показася. Спасен бо, яко и предпослася, неврежден, вопияше: пожру Ти со гласом хваления, Господи.

Дает Тебе яже превыше естества Царь всех Бог: в рождестве бо Деву якоже сохрани, тако во гробе тело соблюде нетленно и спрослави Божественным преставлением, честь Тебе, яко Сын Матери, даруя.

Воистину Тя, яко светел свещник невещественнаго Света, кадильницу златую Божественнаго Угля, во Святая святых всели, ручку и жезл, скрижаль богописанную, ковчег святый, трапезу Слова жизни, Дево, Рождество Твое.

Кондак, глас 2
В молитвах Неусыпающую Богородицу и в предстательствах непреложное упование гроб и умерщвление не удержаста: якоже бо Живота Матерь к животу престави во утробу Вселивыйся приснодевственную.

Икос
Огради моя помышления, Христе мой, ибо Стену мира воспети дерзаю, Чистую Матерь Твою, на столпе глагол укрепи мя и в тяжких мыслех заступи мя, Ты бо взывающим и просящим верою моления исполняеши. Ты мне убо даруй язык приносен и помысл непостыден: всякое бо даяние сияния от Тебе низпосылается, Светоподателю, во утробу вселивыйся приснодевственную.

Песнь 7
Ирмос: Безстудней ярости же и огню Божественное желание сопротивляяся, огнь убо орошаше, ярости же смеяшеся, богодохновенною словесною преподобных тривещанною цевницею противовещая мусикийским органом посреди пламене: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

Богоделанныя скрижали Моисей, писанныя Божественным Духом, яростию сокруши, но сего Владыка Рождшую неврежденну в Небесныя сохрань домы ныне внутрь всели. С Нею играюще, вопием Христу: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

В кимвалех — усты чистыми, мусикийски же — сердцем светлым, доброгласною трубою — высокою мыслию, Девы и Чистыя в нарочитый избранный день преставления, детельными плещуще руками, вопием: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

Богомудрии, соберитеся, людие: Божия бо славы Селение от Сиона преставляется к Небесному жилищу, идеже глас чист празднующих, глас несказаннаго радования, и в веселии вопиющих Христу: препрославленный отцев и наш Боже, благословен еси.

Песнь 8
Ирмос: Пламень, орошающ преподобныя, злочестивыя же попаляющ, Ангел Божий всемощный показа отроком, живоначальный же источник содела Богородицу, тлю смерти и живот точащу поющим: Содетеля единаго поим, избавленнии, и превозносим во вся веки.

Глаголы последоваху Божественному Ковчегу священному все множество Богословов в Сионе: камо идеши ныне, Скиние,— зовуще,— Бога Живаго? Не престай призирающи верою поющия: Содетеля единаго поем, избавленнии, и превозносим во вся веки.

Якоже, воздевши руце, исходиши, Всенепорочная, руце, имиже Бога носила еси плотию, со дерзновением, яко Мати, рекла еси к Рожденному: яже Ми дал еси, во веки сохрани, вопиющия Тебе: Содетеля единаго поем, избавленнии, и превозносим во вся веки.

Песнь 9
Ирмос: Побеждаются естества уставы в Тебе, Дево Чистая: девствует бо рождество и живот предобручает смерть; по рождестве Дева и по смерти жива, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

Дивляхуся Ангельския силы, в Сионе смотряюще своего Владыку, женскую душу руками носящаго, пречисто бо Рождшей сынолепно провозглашаше: гряди, Чистая, с Сыном и Богом прославлена буди.

Опрята лик апостольский богоприятное тело Твое, со страхом зряще и гласом велиим вещающе: в Небесныя домы к Сыну восходящи, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое.

Светилен
Апостоли, от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманийстей веси погребите тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой. (Трижды)

КАНОН ВТОРОЙ УСПЕНИЮ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя успение.

Девы отроковицы, с Мариамиею пророчицею песнь исходную ныне воскликните: Дева бо и едина Богомати ко приятию Небесному преставляется.

Достойно, яко одушевленное Тя Небо, прияша Небесная, Пречистая, Божественная селения, и предста, светло украшена, яко Невеста, Всенепорочная, Царю и Богу.

Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней памяти Твоей венцев славы сподоби.

От мертвых чресл произведшися, естеством подобна, Чистая, исхождение разреши, рождши же сущую Жизнь, к Жизни преставися Божественней и Ипостасней.

Лик Богословов от конец, свыше же Ангел множества к Сиону идяху всесильным мановением, достодолжно, Владычице, Твоему погребению служаще.

Седален
Блажим Тя, вси роди, Богородице Дево, в Тя бо Невместимый Христос Бог наш вместитися благоволи. Блажени есмы и мы, предстательство Тя имуще: день бо и нощь молишися о нас и роди христианстии Твоими молитвами утверждаются. Тем, воспевающе, вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Песнь 4
Ирмос: Неизследный Божий Совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Чудо бяше зрети Небо всех Царя одушевленное, испражнения преходящее земная, яко чудна дела Твоя! Слава силе Твоей, Господи.

Аще и непостижный Сея Плод, Имже небеса быша, погребение прият волею, яко мертв; како погребения отвержется неискусобрачно Рождшая?

В преставлении Твоем, Мати Божия, пространнейшее тело Твое и богоприятное ангельская воинства священными крилы трепетом и радостию покрываху.

Песнь 5
Ирмос: Ужасошася всяческая о честнем успении Твоем: Ты бо, Неискусобрачная Дево, от земли преставилася еси к вечным обителем и к безконечней жизни, всем, воспевающим Тя, спасение подавающая.

Да возгласят трубы богословов днесь, язык же многовещанный человеческий ныне да восхвалит, да огласит же воздух, безмерным сияя светом, Ангели да поют Пречистыя Девы успение.

Сосуд подобаше избранный, пением Ти весь удивляемь, Девице, исходен, весь освящен Богови, всем богоприятен, и сей истинно являемый, Богородице Всепетая.

Песнь 6
Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Из Тебе Жизнь возсия, ключи девства не рушивши; како убо пречистое и живоначальное Твое тело искушения смерти бысть причастно?

Жизни бывши храм, жизнь присносущную улучила еси: смертию бо к животу преминула еси, Яже Жизнь рождши воипостасную.

Кондак, глас 2
В молитвах Неусыпающую Богородицу и в предстательствах непреложное упование гроб и умерщвление не удержаста: якоже бо Живота Матерь к животу престави во утробу Вселивыйся приснодевственную.

Икос
Огради моя помышления, Христе мой, ибо Стену мира воспети дерзаю, Чистую Матерь Твою, на столпе глагол укрепи мя и в тяжких мыслех заступи мя, Ты бо взывающим и просящим верою моления исполняеши. Ты мне убо даруй язык приносен и помысл непостыден: всякое бо даяние сияния от Тебе низпосылается, Светоподателю, во утробу вселивыйся приснодевственную.

Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Юноши и девы, Девыя же и Богоматере память чтуще, старцы, и монаси, царие и судии, пойте: отец наших Господи и Боже, благословен еси.

Да вострубят трубою духовною горы Небесныя, да радуются холми, и да играют Божественнии апостоли: Царица к Сыну преставляется, с Ним царствующи.

Всесвященное преставление Божественныя Твоея и Нетленныя Матере премирныя Вышних сил совокупи чины, веселитися с сущими на земли, Тебе поющими: Боже, благословен еси.

Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Память Твою, Чистая Дево, Начала же, и Власти, и Силы, Ангели, Архангели, Престоли, Господства, Херувими славят и страшнии Серафими; человеческий же род — поем и превозносим во вся веки.

Иже странно вселивыйся, Богородице, в чистое чрево Твое, воплощаемь, Сей, всесвященный дух Твой прием, у Себе упокои, яко должник Сын. Темже Тя поем, Дево, и превозносим во вся веки.

О, выше ума чудес Приснодевы же и Богоматере! Во гроб бо всельшися, показа рай. Емуже предстояще днесь, радующеся, поем: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное преставление Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Приидите в Сион, на Божественную и тучную Гору живаго Бога, возрадуемся, Богородицу зряще: к зело бо лучшей и Божественней сени, яко Матерь, Сию во Святая святых Христос престави.

Приидите, вернии, ко гробу приступим Божия Матере и обымем, сердцы и устнами, очесы и лицем чисто прикасающеся и почерпающе исцелений независтныя дары от источника приснотекущаго.

Приими от нас песнь исходную, Мати живаго Бога, и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию, воинству — победительная, христолюбным людем — мир, оставление — поющим и душам спасение подающи.

Светилен
Апостоли, от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманийстей веси погребите тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой. (Трижды)

АКАФИСТ УСПЕНИЮ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

Кондак 1
Из­бра́нной от всех ро­до́в Бо­жи­ей Ма­те­ри и Ца­ри́це, вос­хо­дя́щей от зем­ли́ к Не­бе­си́, бла­го­го­ве́йная пе́ния о пре­чест­не́м Твое́м Успе́нии при­но́сим ра­би́ Твои́, Бо­го­ро́ди­це. Ты же, я́ко и́му­щая по­бе́ду над сме́ртию, от вся́ких нас смер­то­но́сных бед сво­боди́, да зо­ве́м Ти: Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Икос 1
А́нгел пред­ста́тель по́слан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́ди­це ко пре­ми́рным Ея́ воз­ше́ствие и при­и­ти́ предъ­яв­ле́ние к Ней Сы́ну Ея́ и Бо́гу, све́тло о Ней бли­ста́яся и стоя́, зо­вы́й та­ко­ва́я: Ра́дуй­ся, пре­ра́до­ван­ная Ма́ти Ца­ре́ва; Ра́дуй­ся, Не­бе́сная Ца­ри́це, Ма́ти Бо́га и Го́спо­да Не­бе­се́ и зем­ли́. Ра́дуй­ся, пред­по­чте́нная пре­ве­ли́че­ством при­ше́ствия к Те­бе́ Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га; Ра́дуй­ся, воз­ве­ли́чен­ная из­ве­ще́ни­ем Тво­е­го́ к Сы́ну от­ше́ствия. Ра́дуй­ся, от всех ро­до́в Бо́гом из­бра́нная; Ра́дуй­ся, свя­то́е вме­сти́ли­ще Сло́ва Бо́жия. Ра́дуй­ся, про­ро́чес­ка­го про­ре­че́ния ис­пол­не́ние; Ра́дуй­ся, Апо́сто­лом пре­чест­ны́й ве́нче. Ра́дуй­ся, свя­ти́те­лем укра­ше́ние и свя­ще́нни­ком доб­ро́то; Ра́дуй­ся, пра­ви́те­лем удоб­ре́ние и дер­жа́во. Ра́дуй­ся, Бо­го­му́дрых и́но­ков воз­ве­де́ние к Го́рне­му Ца́рствию; Ра́дуй­ся, от­вер­за́ющая ра́йския две́ри хри­стиа́нско­му ро́ду, при́сно Тя бла­жа́ще­му. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 2
Ви́дя­ще Апо́сто­лов лик, все­си́льным ма­но­ве́ни­ем от ко­не́ц зем­ли́ на о́бла­цех пред­ста́вших ко Пре­чест­но́му Тво­е­му́, Пре­не­по­ро́чная, Успе́нию, свя­щен­но­на­ча́льни­цы: Ди­о­ни́сий — не­бе́сный таи́нник, Иеро­фе́й ди́вный и Ти­мо­фе́й с Бо­го­ле́пною че́стию свя­ще́нства поя́ху Бо́гу: Ал­ли­лу́иа.

Икос 2
Ра­зу́мная вся тварь, ста­ре́йшая чи­но­на­ча́лия а́нгель­ская при­и­до́ша со свои́м Ца­ре́м, И́же во Своя́ жи­во­на­ча́льней­шия ру́це ду́шу Ма́те­ре Сво­ея́ прия́т; те́плый же ве́рою Петр со сле­за́ми мно́гая к Ней из­ре­че́, зо­вы́й: Ра́дуй­ся, ко пре­ми́рным, Ма́ти Твор­ца́ ми́ру, вос­хо­дя́щая; Ра́дуй­ся, к пре­не­бе́сным, про­ст­ра́нней­шая не­бе́с, взе́млю­ща­я­ся. Ра́дуй­ся, чет­ве­ро­ча́стное сти­хи́й освя­ти́вшая Твои́м вос­хож­де́ни­ем; Ра́дуй­ся, Не­бе́сных воз­ве­се­ли́вшая Твои́м пре­хож­де́ни­ем. Ра́дуй­ся, во Иеру­са­ли́м Го́рний пре­к­ра́сный прия́тая; Ра́дуй­ся, в не­ру­ко­тво­ре́нныя хра́мы пре­ра́дост­но вше́дшая. Ра́дуй­ся, Хе­ру­ви́мов и Се­ра­фи́мов Ца­ри́це; Ра́дуй­ся, Ар­ха́нге­лов Вла­ды́чи­це. Ра́дуй­ся, при­бе́жи­ще ве́рных и из­бав­ле́ние; Ра́дуй­ся, до­стоя́нию Тво­е­му́ по́мощь и за­щи́ще­ние. Ра́дуй­ся, о всем ми́ре хри­стиа́нстем к Бо́гу Хо­да́та­и­це; Ра́дуй­ся, благ вся́чес­ких Все­б­лага́я По­да́тель­ни­це. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 3
Си́ла Вы́шня­го вос­хи́ти от Ин­ди́и Фо­му́, за не́кое из­во­ле́ние Бо́жие не при­лу́чшу­ся ему́ в пре­чест­но́е успе́ние Бо­го­ма́те­ре, и пред­по­ста́ви жи­во­прие́мно­му Ея́ гро́бу, и́же, Пре­ста́вль­шу­ю­ся при­ни́к ви́де­ти, ура­зу­ме́ воз­не­се́нную на Не­бе­са́ с те́лом и, ве́ро­вав, о сем возо­пи́: Ал­ли­лу́иа.

Икос 3
Име́я в се­бе́ по­мыш­ле́ние уче­ни́к, я́ко Бо́жи­им смот­ре́ни­ем бе ему́ не об­ре­сти́ся ко про­вож­де́нию Бо­го­ма́те­ре с про́чи­ми вку́пе, об­ра́до­ван быв о без­сме́рт­нем Ея́ Успе́нии, сия́ во­пия́ше к Ней: Ра́дуй­ся, вос­прие́мле­мая от зем­ли́ дла́нь­ма Сы́на Тво­е­го́; Ра́дуй­ся, ко пре­вы́шним воз­ше́дшая на­сла­жда́ти­ся сла́вы Его́. Ра́дуй­ся, про­вож­да́емая от всех чи­но­на­ча́лий а́нгель­ских в Го́рняя; Ра́дуй­ся, подъе́мле­мая Хе­ру­ви́мы в Не­бе́сная и Надне­бе́сная. Ра́дуй­ся, в Не­бе́сных вра­те́х от ста­ре́йших Сил ве­ле­ле́пно пе́снь­ми воз­но­си́мая; Ра́дуй­ся, от всех Не­бе́сных гра́ждан окру­жа́емая и бла­жи́мая. Ра́дуй­ся, Не́бо зем­но́е, к Го́рне­му се­ле́нию воз­вы́шен­ное; Ра́дуй­ся, Пре­сто́ле Гос­по́день, от зем­ли́ воз­не­се́нный в Ца́рствие Не­бе́сное. Ра́дуй­ся, пред­ста́тель­ство на́ше и кре́пкое за­ступ­ле́ние; Ра́дуй­ся, гре́шни­ком Спо­ру́чни­це во спа­се́ние. Ра́дуй­ся, Хри­стиа́ном Ца­ри́це и по Бо́зе На­де́ждо Не­бе́сна­го Ца́рствия; Ра́дуй­ся, Ма́ти Жи­во­та́ и по Го́спо­де нам упо­ва́ние жи́зни ве́чныя. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 4
Бу́рю внутрь име́я Аф­фо́ний по­мыш­ле́ний не­ве́рных и зря Бо­го­но́сны­ми Апо́сто­лы Бо­го­ма́те­ре Пре­чест­но́е Те́ло все­че́стне ко гро́бу не­се́нное, ко опро­вер­же́нию устре­ми́ся; вне­за́пу же, егда́ со ослеп­ле́ни­ем о́чию ру́це его́ отъя́те ко од­ру́ при­леп­ле́не ви́ся­сте, ве́рою Ма́терь Бо́жию ис­по­ве́да­ше, во­пия́ Бо́гу: Ал­ли­лу́иа.

Икос 4
Слы́шав­ше таи́нни­цы и са­мо­ви́дцы Сло́ва А́нге­лов, пою́щих пре­вы́шни­ми пе́снь­ми при по­гре­бе́нии Бо­го­прия́тна­го те́ла Бо́жия Ма́те­ре, и честь по­да́ти хо­тя́ще Бо­го­уго́дную, пот­ща́ша­ся сог­ла́сно пе́ти, гла­го́лю­ще: Ра́дуй­ся, бла­го­ве́стие прие́мшая о пре­ше́ствии Твое́м в Го́рнее Ца́рствие; Ра́дуй­ся, от бла­го­ве­сти́вша­го Гав­рии́ла прие́мшая ра́дост­на­го рая́ вра́вие. Ра́дуй­ся, пре­чест­но́е хе­ру­ви́мское мно́же­ство про­све­ти́вшая; Ра́дуй­ся, прес­ла́вное се­ра­фи́мское есте­ство́ воз­ра́до­вав­шая. Ра́дуй­ся, от пат­риа́рхов про­об­ра­зо­ва́нная; Ра́дуй­ся, от про­ро́ков пред­воз­ве­ще́нная. Ра́дуй­ся, злу́ю де́рзость Аф­фо́ни­е­ву ско́ро от­мсти́в­шая; Ра́дуй­ся, ис­це­ле́ние то­му́жде по­да́вшая. Ра́дуй­ся, об­ра­ти́вшая в ве́ру Аф­фо́ни­е­во не­ве́рие; Ра́дуй­ся, ве́рное то­го́ прие́мшая ис­по­ве́да­ние. Ра́дуй­ся, воз­во­дя́щая к Не­бе­си́ лю­бо́вь и ве́ру к Те­бе́ иму́щих; Ра́дуй­ся, спа­са́ющая ве́рою и́мя Твое́ при­зы­ва́ющих. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 5
Бо­го­те́чныя зве́зды, Апо́сто­ли свя­ти́и, в под­не­бе́сней раз­се́ян­нии ра́ди Ева́нге­лия, вос­хи­ще́ни бы́ша на о́бла­цех, по ши­ро­те́ воз­ду́шней, ко по­гре­бе́нию Ма́те­ре Гос­по́дни, Ю́же пе́нь­ми и пе́снь­ми про­вож­да́юще, с Не­ве­ще́ствен­ны­ми взы­ва́ху: Ал­ли­лу́иа.

Икос 5
Ви́дев­ше Бо­го­ви́дцы сво­е­го́ Вла­ды́ку, в ру́це Ма́те­ре Сво­ея́ ду́шу прие́мша, и Го́спо­да То­го́ ра­зу­ме́вше, пот­ща́ша­ся свя­щен­нос­ло́вия пе́снь­ми бла­гос­ло́вне вос­пе́ти Ю: Ра́дуй­ся, Ца­ри́це, над все́ми Ца́рству­ю­ща­го но­си́вшая; Ра́дуй­ся, и Са­ма́ ру­ка́ма Его́ Сы­но́вни­ма но­си́мая. Ра́дуй­ся, ски́пт­ре ца́рский в Хри­сто́вой дес­ни́це; Ра́дуй­ся, в руце́ Но́я ветвь го­лу­би́цы. Ра́дуй­ся, же́зле Ааро́нов, про­зя́бший не­тле́ние; Ра́дуй­ся, кри́не не­увя­да­е­мый, про­цве́тший без­сме́ртие. Ра́дуй­ся, Бо­го­от­ца́ Да­ви́да цев­ни́це Бо­го­дох­но­ве́нная; Ра́дуй­ся, про­ро́че­ствия его́ воз­ста́вшая сло́во, псал­ти́рю и гу́сли пре­к­ра́сныя. Ра́дуй­ся, оду­шев­ле́нный свя­ты́ни Гос­по́дни ки­во́те; Ра́дуй­ся, в по­ко́й Гос­по́день вос­кре́сший наш жи­во­те́. Ра́дуй­ся, ски́ние, от Хе­ру­ви́мов осе­ня́емая; Ра́дуй­ся, Свя­та́я свя­ты́х, от Се­ра­фи́мов гла­го́ле­мая. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 6
Про­по­ве́дни­цы Бо­го­но́снии Апо́сто­ли, по от­ше́ствии ко пре­ми́рным Бо́жия Ма́те­ре во о́бщем се­де́нии обы́чныя тра­пе́зы бы́вше и пред­ло­же́ние ча́сти хле́ба во И́мя Гос­по́дне воз­но­ся́ще, вне­за́пу свы́ше Бо­го­ро́ди­цу Ца­ри́цу, при­ше́дшую со све­то­но́сны­ми А́нге­лы, зря́ху и, мир тем от Сы́на и Бо́га по­да́вшую слы́шав­ше, воз­гла­си́ша о сем: Ал­ли­лу́иа.

Икос 6
Воз­сия́ нам Со́лн­це пра́вды, Хри­сто́с Бог от Твои́х пре­чи́стых ло­же́сн, во́лею и бла­го­ра­зу́ми­ем про­по­ве́да­ния чрез Апо́сто­лы мир про­све­ти́ и Тя, Бо­го­ма́терь, от ро́да и в род прос­ла́ви. Те́мже и мы вси убла­жа́ем Тя, во­пию́ще Ти: Ра́дуй­ся, Прис­нобла­же́нная от всех ро­до́в во ве́ки; Ра́дуй­ся, бла­го­у­т­ро́бная и Ми́ло­сти­вая на че­ло­ве́ки. Ра́дуй­ся, уче­ни́чес­ко­му ли́ку обе­ща́ние ис­по́лнив­шая; Ра́дуй­ся, при­се­ще́ни­ем Твои́м от Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га мир то­му́ по­да́вшая. Ра́дуй­ся, все­же­ла́тель­ное свя­ты́х сла́дкое зре́ние; Ра́дуй­ся, пре­по­до́бных ма­те­ре́й и дев свя­ты́х все­ве­се­ля́щее ра́до­ва­ние. Ра́дуй­ся, пре­хо­дя́щая ра́йское се­ле́ние пра́вед­ных; Ра́дуй­ся, по­се­ща́ющая всех во сла́ве не­бе́сней су́щих. Ра́дуй­ся, на­ча́ло че­ло­ве́чес­ка­го спа­се́ния; Ра́дуй­ся, ис­пол­не́ние всех бла­ги́х же­ла́ния. Ра́дуй­ся, по Бо́зе, Ца­ре́ ца́рству­ю­щих, Бо­го­ро́ди­це Ца­ри́це; Ра́дуй­ся, по Го́спо­де гос­по́дству­ю­щих, Вла­ды́це на́шем, Гос­по­же́ и Вла­ды́чи­це. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 7
Хо­тя́щих всех с ве́рою вхо­ди́ти в храм Твой свя­ты́й, Бо­го­ро́ди­це, при́сно спа­са́еши и сла́вя­щих Тя от вся́ких на­па́стей и бед сво­бож­да́еши; те́мже и бла­го­ве́рным лю́дем, прис­нобла­жа́щим Тя, по­бе́ды на со­про­ти́вныя да́руй и вся ко спа­се́нию про­ше́ния нам по­да­вай, о сем мо­ля́щим­ся Те­бе́ и пою́щим Бо́гу: Ал­ли­лу́иа.

Икос 7
Но́вую по­ка­за́ тварь, я́вль­ся нам, всех Тво­ре́ц Гос­по́дь То­бо́ю, Бо­го­ро́ди­це. Ты же сро́дное про­мыш­ле́ние о нас к Не­му́ иму́щи, че́стне по­чи­та́ющих пре­чест­но́е Твое́ Успе́ние, при­и­ми́ си­це­ва́я Те­бе́ во­пию́щих: Ра́дуй­ся, Ма́ти Бо́гу, из­бра́нная от зем­ны́х; Ра́дуй­ся, пре­вы́шшая зем­ны́х и Не­бе́сных. Ра́дуй­ся, Хе­ру­ви́мов и Се­ра­фи́мов го­ре́ пре­воз­ше́дшая; Ра́дуй­ся, лик уче­ни́чес­кий о́бла­ком ко по­гре­бе́нию Ти до́ле со­во­ку́пль­шая. Ра́дуй­ся, Фо­му́ по по­гре­бе́нии Твое́м си́лою Бо́жи­ею пред­по­ста́вив­шая из­ря́днее; Ра́дуй­ся, чрез не­го́ уве́рив­шая Твое́ на Не́бо с пло́тию пре­се­ле́ние. Ра́дуй­ся, кра­со­то́ю всех доб­ро­де́те­лей укра­ше́нная; Ра́дуй­ся, крас­не́йше­му па́че сы­но́в че­ло­ве́чес­ких Сы́но­ви Сво­е­му́ со­при­чте́нная. Ра́дуй­ся, я́ко фи́никс, пло́тию вос­кре́сшею про­цве́тшая; Ра́дуй­ся, я́ко кедр в Ли­ва́не не­бе́сном, ум­но́жив­ша­я­ся. Ра́дуй­ся, дре́во жи­во­та́, на­саж­де́нное по­сре­де́ рая́ пре­вы́шня­го; Ра́дуй­ся, ков­че́же мы́слен­ный воз­вы́шен­ный в Го́рняя от по­то́па сме́рт­на­го. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 8
Стра́нно в пре­вы́шних ве́ду­ще Тя, Из­бра́нная, я́ко со́лн­це, Вла­ды́чи­це, внутрь пре­не­бе́сных не­до­мы́сли­мых кра­со́т и не­из­ре­че́нных доб­ро́т, уми́льно к Сы́ну и Бо́гу, дла́нь­ма Его́ дер­жи́му, воз­ше́дшую и пре­ра́дост­но прек­ло́нь­шу­ю­ся жи­во­на­ча́льней Его́ дес­ни́це, о сем не­пре­ста́нно во­пие́м: Ал­ли­лу́иа.

Икос 8
Вся бы́вши го­ре́, к Не­бе́сным взя́та и, зем­ны́х не остав­ля́ющи, Бо­го­ма́ти, ру­ка́ма Сы­но́вни­ма но­си́ма, в не­за­хо­ди́мая вни́де, во о́ный град все­све­тя́щий и пре­к­ра́сный, Иеру­са­ли́м вы́шний, Хе­ру­ви́мы об­стои́ма со все́ми Не­бе́сны­ми си́ла­ми, иде́же слы́шит пою́щих сия́: Ра́дуй­ся, Ея́же пре­свя­та́я ду­ша́ в вы́шнем все­све́тлом Сио́не все­ля́ет­ся; Ра́дуй­ся, Ея́же и не­тле́нное те́ло та́мож­де с ду­ше́ю ку́пно про­слав­ля́ет­ся. Ра́дуй­ся, вше́дшая в пре­сто́льный град Са­ма­го́ Все­дер­жи́те­ля; Ра́дуй­ся, воз­не́сша­я­ся в пре­к­ра́сный рай Вы́шня­го На­са­ди́те­ля. Ра́дуй­ся, пре­не­се́нная во град, ос­но­ва́нный от ка́ме­ней все­све­тя́щих; Ра́дуй­ся, вве­де́нная во огра́ду, об­стои́мую во́и сил пре­вы́шних. Ра́дуй­ся, пре­вы́шше Не­бе́с во бла­го­ле́пие Бо́жие взя́­тая; Ра́дуй­ся, па́че всех не­ве­ще́ствен­ных умо́в по­чте́нная. Ра́дуй­ся, при­но­ся́щая к Сы́ну Сво­е­му́ и Бо́гу мо­ле́ние ве́рных; Ра́дуй­ся, и Са­ма́ не­пре­ста́нно у Пре­сто́ла Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га мо­ля́ща­я­ся о всех. Ра́дуй­ся, Пред­ста́тель­ни­це к Бо́гу, мир спа­са́ющая; Ра́дуй­ся, За­сту́пни­це, ро́ду хри­стиа́нско­му от Бо́га да­ро­ва́нная. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 9
Вся́кое есте­ство́ а́нгель­ское пре­воз­но́сит Тя, Бо­го­ро́ди­це, че­ло­ве́че­стии же ро́ди вси Ма́терь Тя Бо́жию сла́вим и по­чи­та́ем пре­чест­но́е Твое́ Успе́ние, Ца­ри́це: Те­бе́ бо ра́ди зем­ни́и Не­бе́сным со­во­куп­ля́ют­ся, сог­ла́сно пою́ще Бо́гу: Ал­ли­лу́иа.

Икос 9
Ве­ти́йства Бо­го­ве­ща́нных про­ро́чес­ких ре­че́ний ны́не зрим о Те­бе́ сбы́вша­я­ся, Бо­го­ро́ди­це, я́ко вои́сти­ну Бо́га пло́тию ро­ди­ла́ еси́ нам. Те́мже та́ин­ству сло­ве­се́ Бо́жия ве́ру­ю­ще, во­пие́м: Ра́дуй­ся, за­ко́на и про­ро́ков гла­ви́зно со­вер­ше́нная; Ра́дуй­ся, звез­до́ Иа́ков­ля, Ва­лаа́мом про­ро­ко­ва́нная. Ра́дуй­ся, од­ре́ Ца­ря́ Ве­ли́ка­го, ве­ща́нный Со­ло­мо́ном; Ра́дуй­ся, ру­но́, оро­ше́нное Иису́сом, об­ра­зо­ва́нное Ге­део́ном. Ра́дуй­ся, Не­опа­ли́мая Ку­пи­но́, за­ко­но­по­ло́жни­ком пред­зри́мая; Ра́дуй­ся, го­ро́ свя­та́я, му́жем же­ла́ния усмот­ре́нная. Ра́дуй­ся, ле́стви­це не­бе́сная, Иа́ко­вом пре­дви́ди­мая; Ра́дуй­ся, две́ре не­про­хо­ди́мая, Ие­зе­кии́лем пред­зри́мая. Ра́дуй­ся, со́лн­це се­ле́ния Хри­сто́ва, псал­мо­пе́вцем предъ­яв­ле́нное; Ра́дуй­ся, та́ин­ство, мно­го­об­ра́зне про­ро́ки про­на­ре­че́нное. Ра́дуй­ся, про­ро́чес­ких гла­го́л всех, пред­ре­че́нных о Те­бе́, ко­не́ц при­не́сшая; Ра́дуй­ся, Вы́шня­го смот­ре́ния вся за спа­се́ние ми́ра со­вер­ши́вшая. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 10
Спа­сти́ хо­тя́ мир, И́же всех Гос­по́дь от зем­на́го Тя ро́да из­бра́ в Ма́терь Се­бе́ и, нас ра́ди быв че­ло­ве́к, взы́де, от­ню́ду­же сни́де, к Не­бе­си́ от зем­ли́, и Те­бе́ с Со­бо́ю воз­ве­де́ ко пре­бы­ва́нию во сла́ве ве́чней и со­ца́рство­ва­нию с Со­бо́ю, кон­ца́ не иму́ще­му, Те́мже, я́ко Бог, слы́шит от всех: Ал­ли­лу́иа.

Икос 10
Сте­на́ еси́ ве́рным, Бо­го­ро́ди­це Де́во, и за­ступ­ле́ние всем, к Те­бе́ при­бе­га́ющим, и́бо Не­бе­се́ и зем­ли́ Тво­ре́ц, от Те­бе́ пло́тию про­ше́д, Пре­чи́стая, ду́хом и те́лом в Не­бе́сная Тя пре­се­ли́, ко бли­жа́йше­му пред­ста́тель­ству о всех, и́хже при­гла­ша́ти на­учи́: Ра́дуй­ся, гра́де Ца­ря́ Ве­ли́ка­го вер­ху́ горы́ Не­бе́сныя; Ра́дуй­ся, сте­но́ и по­к­ро́ве, не кры́ющий­ся от на́ше­го при­те­ка́ния. Ра́дуй­ся, ве́рным на вра­ги́ по­со́бству­ю­щая; Ра́дуй­ся, на­ше́ствия ага́рян­ская по­беж­да́ющая. Ра́дуй­ся, ве́ры бла­го­че­сти́выя не­дви́жи­мое со­хра­не́ние; Ра́дуй­ся, ере­ти́че­ству­ю­щих пол­ко́в ра­зо­ре́ние. Ра́дуй­ся, ра́дость и уми­ре́ние ми́ру су́щая; Ра́дуй­ся, все­гу­би́тель­на­го а́да по­пра́вшая. Ра́дуй­ся, во́ин­ству­ю­щих на плоть це­ло­му́дри­ем из­ря́дное вен­ча́ние; Ра́дуй­ся, му́че­ни­че­ских по­́дви­гов все­чест­но́е про­слав­ле́ние. Ра́дуй­ся, пре­по­до́бных тру­до́м Хо­да́та­и­це бла­же́нна­го упо­кое́ния; Ра́дуй­ся, и́но­ком бла­госкор­бя́щим По­да́тель­ни­це ве́чна­го ра́до­ва­ния. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 11
Пе́ние вся́кое Бо­го­дух­но­ве́нных пе́сней не до­вле́ет от нас ко по­хва­ле́ все­чест­на́го Успе́ния Тво­е­го́, Все­хва́льная Вла­ды́чи­це, Ца­ри́це Бо­го­ро́ди­це, но усе́рд­но Те­бе́ при­но́сим, я́ко Ма­те­ри Ца­ря́ всех, сми­ре́нное мо­ле́ние на́ше, с Не­бе́сны­ми чи́нми пою́ще Еди́но­му до­сто́йно про­слав­ля́юще­му Тя Бо́гу: Ал­ли­лу́иа.

Икос 11
Све­то­прие́мная све­ща́ и́стин­на­го Све́та су́щим нам на зем­ли́ я́вль­ши­ся, ду́ши про­све­ща́еши и чту́щих Твое́ все­чест­но́е пре­став­ле́ние к ра́зу­му Бо­же́ствен­но­му на­став­ля́еши, да пое́м Ти си­це­ва́я: Ра́дуй­ся, све­ще́ не­уга­си́мая ог­ня́ не­ве­ще́ствен­на­го; Ра́дуй­ся, за­ре́ не­за­хо­ди́мая Све́та не­ве­че́рня­го. Ра́дуй­ся, лу­но́, от Со́лн­ца пра́вды об­ли­ста­ва́емая; Ра́дуй­ся, све́тло­сте, во тьме све­тя́щая. Ра́дуй­ся, све­ти́льни­че, на све́щни­це превы́ш­нем по­ста́влен­ный; Ра́дуй­ся, ис­то́чни­че жи́зни, из гро́ба во свет из­ве­де́нный. Ра́дуй­ся, Ма́ти Све́та у́мна­го, бла­го­че­сти́вых ду́ши про­све­ща́юща­го; Ра́дуй­ся, Ма́ти всех Бо́га, озло́блен­ных ду́ши уте­ша́юща­го. Ра́дуй­ся, упо­ва́ющим на Тя жи­во­та́ ко­не́ц не­по­сты́дный да́ру­ю­щая; Ра́дуй­ся, до­стоя́ние Бо́жи­им и Свои́м ра­бо́м на Су­де́ Сы́на Тво­е­го́ одес­ну́ю Его́ устроя́ющая. Ра́дуй­ся, Преб­ла­же́нная, я́ко То­бо́ю бла­же́ни есмы и мы, и́же По­мо́щни­цу Тя и́ма­мы; Ра́дуй­ся, Пре­бла­го­сло­ве́нная в род и род, я́ко Гос­по́дь с То­бо́ю, и То­бо́ю с на́ми. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 12
Бла­го­да́ть вы­со­ко­пре­сто́льныя сла́вы, на не­бе­се́х да­ро­ва́нную Бо­го­ма́те­ри, по­чте́нной се­де́ни­ем одес­ну́ю Сы́на Ея́ и Бо́га ви́дя­ще го́рнии умы́, подъя́ша Ю Пре­сто́ли и Си́лы, окру­жи́ша На­ча́ла и Вла́сти, при­па­до́ша стра́шнии Хе­ру­ви́ми, Се­ра­фи́ми и Гос­по́дства, со Ар­ха́нге­лы и А́нге­лы во­пию́ще: Ал­ли­лу́иа.

Икос 12
Пою́ще все­чест­но́е Твое́ Успе́ние, вос­хва­ля́ем вси ко пре­не­бе́сным воз­с­ше́ствие Твое́, Ца­ри́це Бо­го­ма́ти. Ты же освя­ти́, прос­ла́ви и спа­си́ всех, лю­бо́вию пою́щих Те­бе́: Ра́дуй­ся, очи́стив­шая зе́млю пре­чи́сты­ми ног Твои́х сто­па́ми; Ра́дуй­ся, освя­ти́вшая воз­ду́х вос­хож­де́ни­ем Твои́м к Не­бе­си́. Ра́дуй­ся, на Не­бе́сный круг воз­сту­пи́вшая; Ра́дуй­ся, вся доб­ро́ты не­из­ре́чен­ныя зря́щая. Ра́дуй­ся, во сла́ве при­се­дя́щая пре­сто́лу Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га; Ра́дуй­ся, с Сы́ном и Бо́гом веч­но ца́рству­ю­щая. Ра́дуй­ся, кра­со­то́ в дес­ни́це Гос­по́дней, укра­ша́ющая бла­жа́щих Тя всех Не­бе́сных; Ра́дуй­ся, об­ра́до­ван­ная на­де́яни­ем на Тя всех зем­ны́х. Ра́дуй­ся, об­ле­че́нная в со́лн­це, сия́ющая бла­го­да́тию и сла́вою всей все­ле́нней; Ра́дуй­ся, обе­ща́вшая со­хра­ня́ти и спа­са́ти при­зы­ва́ющих Тя всех в под­не­бе́сней. Ра́дуй­ся, от хри­стиа́нских ро­до́в Ма́ти Бо́жия по­чи­та́емая и Бо­го­ро́ди­ца име­ну́емая; Ра́дуй­ся, от во­сто́к со́лн­ца до за́пад прес­ла́вно и пра­вос­ла́вно от всех бла­го­че­сти́вых сла́ви­мая. Ра́дуй­ся, Об­ра́до­ван­ная, во Успе́нии Твое́м нас не остав­ля́ющая.

Кондак 13
О Все­пе́тая Ма́ти Без­сме́рт­на­го Ца­ря́ Не­бе­се́ и зем­ли́, Хри­ста́ Бо́га на́ше­го, жи­ву́щая и по сме́рти, ны́неш­няя при­но­ше́ния о все­чест­но́м Твое́м Успе́нии от нас прие́мши, в жи́зни сей и в сме́рт­нем успе́нии на́шем от вся́кия на­па́сти, бед и му́ки из­ба́ви и Не­бе́сна­го Ца́рствия нас, Ца­ри́це, спо­до́би, о Те­бе́ во­пию́щих: Ал­ли­лу́иа.

(Этот кондак чи­та­ет­ся три­жды, за­те́м икос 1 и кондак 1)

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here